2014. január 14.

Magic Kaito - a fordításról

Sziasztok!
Mint már említettem, nemrég kezdtem el első saját mangafordításomat, a Magic Kaito-t. Próbáltam összekaparni róla egy rövid ismertetőt, amit itt, a blogon megtaláltok (http://hanaby22.blogspot.hu/p/blog-page.html). ^^
Mielőtt nekivágnátok a manga olvasásának, leszögezném, hogy 1988-ban indult, tehát a grafikáját kicsit szokni kell. Az akkori szinthez képest nagyon is szép és "modern", szerintem mai szemmel is élvezhető.
Ami a szereplőket illeti*, én nagyon szimpatizálok Kaitoval és Aokoval is. Nakamorin sokat nevetek, néha nagyon bele tudom magam képzelni a bőrébe... Ami Kaito Kidet illeti, az őt körülszövő rejtélyek teszik igazán izgalmassá és imádni valóvá a személyét és ezzel együtt az egész mangát. Különös homály fedi azt, hogy az apja (Kuroba Touichi) zseniális, világhírű bűvészből miért vált tolvajjá, majd később hová tűnt, mi lett vele. Az sem teljesen világos - bár volt rá néhány utalás - hogy Kaito miért folytatja édesapja "munkásságát": csupán az iránta érzett tiszteletből, vagy más ok is vezérli? Titokban az méltán elismert varázsló eltűnése ügyében nyomoz? De mind közül a megindokoltabb kérdés: kedvenc tolvajunk mi értelmét látja annak, hogy ellop egy értékes kincset (ezzel megkockáztatva, hogy a rendőrség elkapja) majd később visszajuttatja az eredeti helyére? Arról nem is beszélve, hogy levélben mindig előre tájékoztatja a zsarukat, hogy hol és mikor fog megjelenni... De hagyjuk most Kidet, róla külön kisregényt lehetne írni (egyszer talán majd megteszem...).
Összességében minden szereplő érdekes egyéniség és számomra imádni valóak! *-* Végképp nem mondanám, hogy sablonos figurák lennének, kicsit a Detective Conan karaktereihez húznak, de egyazon mangaka révén ez nem meglepő. :D
A mangából perpillanat 4 rész van lefordítva, a 4.-et valamiért nem sikerül feltöltenem... :( Tudom, hogy szerencsétlen vagyok, de hogy ennyire... néha meglepem magamat. De igyekszem minél előbb azt is felölteni!

 *Ez nem tudom, hogy jött, de ellenállhatatlan kísértést éreztem, hogy írjak pár szót a karakterekről. *-*


És most néhány kép az első részekből, a már említett régi, de élvezhető grafika szemléltetésére:  


És végül egy fanart ami feldobta a napomat~!

További szép estét! ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése